Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker
Daddy and Mummy

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker
Danish 3rd Birthday

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker
Faris 1st Birthday

Tuesday, March 18, 2008

4| | |faris jaundice..mummy's confinement period...| | |3

29hb february 2008

dlm blog abang pon dah ade citer pasal faris kene jaundice...sedih tau...kesian tengok dia kene jemur bawah lampu uv tuh...huk!!~ dah lah pakai diaper n goggle je...sian sesgt...lebih2 lagi dia baru nak manja2 ngan aku.. biler letak dlm cot tuh memang dia kejap2 jaga..pastu merengek nangis...sedih sesgt..memuler aku ingatkan aku dah kuat tapi biler dgr dia nangis dgn aku2 sekali mengalir je air mata...sabar ye sayang...nak baik kan...tapi hati aku memang tak tahan..last2 aku riba kan dia sambil duduk bawah lampu uv tuh sekali...hitam pon hitam ler...satu malam aku berjaga ...hmm inilah rupernyer dikatakan pengorbanan seorang ibu...dlm duduk sensorang malam tuh kat ward...mujurlah bilik sorang..tetibe tgh ribakan faris...aku sayu sgt rindukan danish plak yang tgh demam...uwwwaaaa....nak balik...isk!!~ sabar mummy...mujurlah satu malam je..


2hb march 2008
hari nih bertolak ke chini, pahang...aku pantang kat sini...esok mak amik tok bidan yang selalu urut aku tuh.... utk 3 hari yang pertama memang pantang aku bebetul traditional dan lengkap...

kul 8 pagi bangun . ..tok nih mandikan aku dgn air daun2 serom...then dia urut aku satu badan sengkak etc...pastu tungku...tungku je dah satu jam...utk kecutkan rahim n betulkan batu meroyan...huhuhu..then dia lumur badan aku ngan body tone sendayu tinggi...atau kalau orang2 kg panggil param...pastu perut aku plak guna tummy tone sendayu tinggi...pastu dipakaikan bengkung ketat dari pangkal peha hingga ke atas pinggang...

lepas tuh disanggulnyer rambut aku tinggi2...siap selitkan paku panjang lagi utk jadi tangkal although i'm not quite agree or believe in such things...tapi biar je lah... pastu di suap nyer aku ngan 3 ketul nasi kepal yang telah dijampi....huhuhu..


baby faris pon tok mandikan dgn air daun serom tuh...semua proses nih abis dlm kul 11 pagi...
ptg dlm kul 3 gituh..tok nih dtg balik...lepas aku mandi biasa...then dia urut ngan tungkukan aku sekali lagi dan repeat then same proses cam pagi tadi....dan aku kene lah maintain berparam..berbengkung...sampai esok pagi nyer...

selama 3 hari berturut turut begitu la proses berpantang aku...as for the rest of the days till today... aku still berbengkung tapi tak letak tummy tone tuh dah...then aku still pantang makan...

menu harian aku..pagi nestum 3 in 1 oats...then biskut hi fibre..tak pon cucur ikan bilis... tengah hari nasi putih ..sawi tumis air...n ikan selar goreng kering or ayam goreng kering or daging masak sup lada hitam....ptg milo panas n biskut or roti...mlm dinner sama cam menu tghari aku...itu je lah...then kekadang kalau ada apple ke..pear ke...aku makan je since it does no harm to my health n i need lots of fibre for my bowel movement...hehehehe..so far alhamdulillah aku tak kene sembelit....jahitan aku pon dah tanggal...siap leh duduk bersila dah..hehehe...
dan satu lagi achievement yang cukup membanggakan..aku berjaya exclusively breastfeeding faris...hehehe..tak setitik pon susu formula masuk dlm mulut faris lagi except air masak sesekali biler time terdesak aku tgh mandi then faris menjerit dahaga...opah dia suapkan...
to date:

faris cukur jambul...memuler ingat tak mo buat since cam menyusahkan mak dan adik2 ipar aku plak...tapi lepas mak kata alang2 dah memang kenduri tunang teh..sekali harung je lah buat cukur jambul faris...so malam sebelum kenduri tuh...aku sempat lagi siap kan gubahan sirih junjung utk teh dan ole2 utk org yg dtg marhaban faris keesokkan hari nyer....

diorang gunting sket2 jer rambut faris...selebihnyer tugas membotakkan faris akan dilakukan bile balik nilai nanti daddy kerjakan guna mesin jer terus cam danish dulu...hehehehe...
majlis pertunangan teh and hazri....semoga berpanjangan sehingga ke jinjang pelamin....dan seterusnya ke akhir hayat....
i started to miss the boring bluebox..the boring daily life aku kat nilai.....hmm kene pujuk abang balik cepat nih ..since macam byk plak planning aku nak buat utk tambahkan lagi income kedai aku lepas nih...

● Written by: aLdriNa ● 9:23 pm ● 1 Beri Komen Anda
Comments:
Hi Aldrina...apa khabar? selamat menjalani pantang ye. Tahniah diatas kelahiran Faris...
Mesti bertambah meriah bila ada 2 anak ni kan....
Comel la Faris... Danish pun sama..cute sangat!

Ezrina a.k.a Erin (PCM)
 
Post a Comment

a person with a solid heart
will sigh and cry
with such a hurt

a person with a gold heart
will sit and pray to die
rather than go through this misery

a person with an iron heart
will be willing to give up life
rather than to give up hope
to such melancholy

compared to me...
with a heart of flesh and blood...
god..take my breath and make me peace at heart.....

Name: Yanie
Nicks: aLdriNa
Age: 27
Marital Status: Happily Married
Place of Origin: Putrajaya.
Occupation: Fulltime Housewife & a mummy of 2 notty but adorable little boys ;p~
Expertise: Shopping + shopping + shopping
Contact: elle_lis(at)yahoo.com
Yahoo ID: elle_lis

[[ My Adores ]]

Food: Chocolate, Cake, Ice Cream
Drink: Lychee, Tembikai
Colour: Pink & Purple
Novelist: Ahadiat Akashah , Judith McNaught n Norhayati Berahim

[[ My WishLists ]]

Sweet cherry baby stroller

Bathing Mat for adik

Pohkong tranz collection bracelet and a pair of earring

new handbag

new sandal

Double storey link semi D 35' x 65' house

a new handphone

Akemi queen size comforter n bedding set

a new wardrobe

raplh lauren romance EDP

LG 2 doors fridge

new kitchen cabinet complete with stove n oven

[[ Music's Of the week ]]

Artist:Aizat
Song:Hanya Kau yang Mampu

[[ Past Journal ]]

welcome to the world my little prince part 2!!~
Only God knows....
mentally exhausted...
Doa seorang isteri....
danish new haircut...mummy birthday gift...new house?
post birthday story....
happy 27th birthday to me....
bubur kacang hijau with durian and spaghetti bolog...
when abang is not around...hehehehe....
happy 51th birthday abah n mama...

[[ My History ]]

2004-12-052005-03-132005-05-082005-05-292005-06-192005-07-242005-07-312005-08-142005-08-212005-09-042005-09-112005-09-182005-09-252005-10-092005-10-162005-10-232005-11-062005-12-112006-04-092006-06-182006-06-252007-11-112007-11-182007-12-022007-12-092008-01-132008-01-202008-01-272008-02-032008-02-102008-02-172008-03-162008-03-302008-05-042008-06-012008-06-082008-08-10

[[ The Conversations ]]

[[ My Garden ]]

My MySpace
My Portal
My Part time income
My Lepaking Forum
My Beloved Hubby

[[ My Friends ]]

mamamamatNanaelIwanTangAbg LongKak NoraLeebardyModerator01Js pcmCapslock pcmDiana pcmIla pcmSuzi pcmYusvogue pcmsyerah pcmNanarahman pcmZaimahlia pcmafiq_27Hasrol


● Want me to add your blog in my friendlist? Simply shout at my shoutbox. But i'm glad if there is my link at yours to..

[[ My Viewers ]]

[[ Credits ]]

Another product from:

rEStiNPeaCe

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com